Petua hilangkan bau pada bekas makanan

Petua ni mmg bagus Kak Jah oi... biasa klu kita letak tempoyak ke.. sambal ke.. kat dalam tupperware.. bila dah basuh bersih pun.. bau still melekat lagi kat tupperware or tipuware kita tu kan.. Cara nak hilangkan bau nyer sonang jer... macam ni:

Rendam beberapa helai kertas suratkhabar di dalam bekas tersebut dan biarkan selama beberapa jam. 

Basuh semula bekas tupperware anda... bau tersebut akan diserap oleh kertas suratkhabar dan bekas makanan anda tidak lagi berbau. 



Perghhh.. hebat betual.. mesti ramai yg suka petua ni kan.. Cuba ler...


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


1 comments:

  1. DiilaNordin said...:

    kalau dah bertaun pn bole ek? hehe

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops