Pesanan Untuk Diri Sendiri


Dalam kepasrahan masalah yang melanda.. aku cuba gak muhasabah diri.. dalam 2, 3 bulan ni.. mood turun naik.. kehidupan cam ombak yg gelora.. ala-ala mual tekak pergi Redang tahun lepas.. Aku all d times duk genggam asam boi jer laa... Saat tu teringat lak kawan 'BRA' aku si Shabaneeny yg ku sayangi.. (uweeekkk)... mmg sentiasa berada di sisi ler saat tu... Tetiba terpikir gak.. Si Neeny ni ker 'BRA' wacoal aku selama ni?? Huhuuu... Klu yer pun.. 1 negeri.. 1 pahaman.. mmg ngam gitu.. Teringat gak pesanan seorg kakak, tempat aku landing segala masalah... klu hepy tak pulak aku cari dia.. ehhhh.. ada gak ler.. tp dia ckp jgn terlalu rapat.. akhirnya memakan diri.. aku muhasabah dan flash back balik ler.. ada betul gak kata-kata dia.. So far aku dgn si neeny ni mcm okay ler.. Senang berkwn klu sumpah seranah pun x melekat dlm jiwa.. Aku kata kau 'BODO'.. kau kata aku 'BODO'.. tapi tak sikit pun mengguris perasaan... itu ler KAWAN namanya..
Actually...this is a note to myself. So harapan nya, janganlah ada orang ingat aku pi tulis pasal dia pulak. Seingat aku, ada jugak 2, 3 puak yang terasa tulisan aku mengata dia and merasa yang aku buat entry tu khusus nak cakap pasal dia. Plzzz.... tak kuasa mak noxxx....
Klu dulu aku berkawan.. bebas.. rapat.. memahami.. x der plak bertegang urat.. sampai putus urat kentut.. tapi dah usia ke arah senja nan merah ni.. mcm2 hal terjadi..Tak paham mak.. Salah pilih kawan?? Tak pilih tapi terpilih?? Tapi aku ni senang sgt nak baik dgn org.. pastu baik lak.. nak rapat2... nak feeling2... nak buat semua benda together2.. konon nyer bespren sgt ler.. Maybe rindukan saat berbespren dgn si 'M' dulu tu kut.. Susah nak cari pengganti bila si 'M' tu menyepikan diri.. Tapi aku mmg pantang mak nenek klu depan lain belakang lain ni.. Kita dah baik smpi dlm kain.. tup tap tup tap.. belakang kita dia duk tempek tahi... But having said all this, kalau kita bodoh, kita belajarlah dan betulkan lah kesilapan kita. Klu rasa diri tu childish.. blur.. yg aku rasa blur dibuat-buat.. cuba ler cari kematangan.. Aku pun terasa bodoh juga melibatkan diri...dan pengajarannya, lepas pada tu...aku memang berhati-hati betul nak terima salam-salam ukhuwah dari sesiapa. Takpelahhh..tak ramai kawan pun, tak mati kann, Jahhh? Biar kawan yg berkualiti gitu... jgn kwn yg tak der inti.. kulit kosong jer.. huhuuu
Aku ni pun bukannya pandai nak berkawan. Nak keep in touch in regular hours pun susah. But good friends are in my thoughts. Aku ni ada jugak perangai yang potentially orang tak akan suka... so untuk mengelakkan kejadian tarik-tarik rambut dibelakang hari, kalau aku rasa ko ada potensi untuk bagi aku masalah,aku akan membuat tembok disekeliling aku untuk org mcm tu. I am not a good judge of character so process nak kenal adalah mengambil masa juga. Ada orang aku jumpa sekali terus aku suka. Terus boleh kawan and terus boleh ngam gitu. Tapi klu dah tak suka.. smpi mati ler aku pangkah muka dia.. tiada harapan lagi dah... nak buat cam mana.. dah gitu peel nyer.. Klu nak sound.. atas muka terus aku bg... belakang2 x main.. nak tahu.?? try ler...

Sometimes, how we write and speak, represent our character. I don't know how some of you make of me, after reading me and after meeting me. Aku ni bangsa tak boleh nak gel dengan set-set Diva Tak Jadi ni. Klu dulu ko fesyen pun tak kenal.. tak yah ler nak melaram bodo skrg.. coz cam kelakar.. sumtimes mcm nangka berbalut pun ada gak aku tgk.. opsss... mulut kau jahhhh.... tak tahan... 

Kenkadang org ni.. angin kita je dia nmpk.. tahap melenting kita je yg dia kira.. tapi tahap ego dan moody dia x plak dia perasan. Jenuh mak nak kena jaga.. Dah smpi tahap tahan kentut pun tak guna.. tak yah ler aku nak cover2 lagi.. Malas dah jah oiiii nak berpolitik.. Politik dunia ni tak ke mana.. Nak cari ketenangan untuk mengumpul pahala2 ke akhirat plak...

My tongue can be sharp as an arrow but that will depend on how people want to take it. Nak kata dah lama hidup dan makan garam tidak juga. I like to go on about terimalah kekurangan and kelebihan orang. Ni lah kekurangan aku... social skill paras beku. But it helps kalau you pun jalan jejak tanah. So.. topik ni klu diberi peluang.. mmg akan panjang berjela-jela.. Tapi untuk itu.. dlm mengata.. mengingat dan pengajaran untuk aku sama.. dats why tajuknya "Pesanan Untuk Diri Sendiri"..

Korang rasa macam mana??


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops