Hari ni yang tak berapa nak besshhh

Post kali ni lebih kepada luahan perasaan.. dan agak poyo sket.. Pada sapa lagi nak diluahkan.. klu tak pada u ols.. Hope lepas blogging ni.. rasa lega sket... 

Hari ni merupakan hari ke 2 berturut-turut .... yg tak berapa nak beshh dlm hidup aku.. ntah aper ler yg tak kena.. Kata seorang kawan... it is not a bad day for me .. tak der Bad day dalam Islam.. cuma.. Allah nak menguji aku lebih sket dlm 2 hari ni... mmmm.. ada benarnya kata-kata itu.. thank u my 'BRA' fren... sejuk sket rasa hati bila dikelilingi oleh kawan2 mcm tu kan...kan.??

Aper sgt ler yg tak beshh??? Semlm... pagi2 dikhabarkan berita baik oleh lawyer umah.. Impian utk berpindah ke rumah baru dah semakin hampir... Alhamdulillah.. ingat ke berita baik di pagi hari akan berterusan.. tapi rupanya idak.... tghari tu, si Datin agent bibik tu bgtau permit tak sempat siap utk aku bw balik bibik ke Kelantan... aper lg.. ngamuk ler aku.. tiket flight semua dah beli.. Benda bukan nyer baru bagi 2,3 minggu.. dah berbulan bg.. tapi x settle2 gak.. ngok-ngek punya agent.. Sakit hati aku.. tapi nasib baik at the end dia ganti gak duit tiket flight... tapi masalah tak settle gak.. pening kepala aku mcm mana nak balik klu x der bibik.. Mmg ler bibik mama ada kat kelantan.. tapi x sama. Adelina dah biasa dgn bibik dia.. kang susah lak aku nak merayau2 kat kelantan klu x der org nak jaga adelina.. dlm flight lak satu hal.. berdua je dgn adelina.. dgn brg2 lagi.. huhuu... cam mana ni????

Mlm tadi aku kol mama.. minta pendapat. Mama minta bibik balik dgn bas. Tak berani ler plak nak lepaskan dia balik cam tu jer kan.. Kan x smpi kelantan.. saper nak jawab..?? wpun x der permit.. tapi dia ada pas PATI dan surat imigresen.. bleh ler travel ,... tapi naik flight x lepas ler.. coz nak kena ada passport.. Passport dah ada kat imigresen.. huhuuuu... So.. mama dpt cari anak kpd sedara dia yg nak balik kelantan naik bas.. Alhamdulillah... Aku senyum smpi ke telinga.. at least ada ler org nak jaga bibik kat dlm bas smpi ke kelantan.. tup..tup.. ari ni berita x menyenangkan plak.. bila budak tu g beli tiket esok.. Sabtu mlm.. huhuu.. aku ada Majlis Maulidurrasul kat Putrajaya pagi ahad tu.. camana lak ni??? pening kepala lagi... semua nyer duk tanggung sendiri.. nak berdiskus pun.. x der sapa yg nak bg cadangan.. call hubby pun busy... so.. semua nyer aku yg nak kena putuskan.. So, terpaksa cancel Maulidurrasul.. Bibik balik esok mlm.. Budak tu dtg ambik petang coz naik kat Shah Alam.. huhuu... dah menyusahkan org lagi...

Baju yg dijahit dekat Maroz utk dipakai semasa majlis Maulidurrasul kat Kelantan pun hampeh... beli kain dah mahal.. besar plak jahitannya.. Dah hntr alter.. arini dpt.. besar gak lagi.. org suh kecikkan dia just tukar silang kain jer.. tapi tak kecikkan jugak.. lahabau punya tukang jahit.. sumpah dah tak jahit kat situ.. Jahitan pun x beshh sgt.. Selain dr baju tu.. aku ada tempah standby baju kat makcik Kak Nieza.. 3 hari jer leh siap.. hebat tul mak cik kak nieza tu.. actually kak nieza byk membantu... thank u Kak.. malangnya.. baju yg dah siap tempah kat Mak Cik Kak Nieza pun x sempat nak ambik ari ni... Plan x menjadi lagi.. So, minta Rosli tlg ambikkan... borang hidup mati aku pun... tak dpt nak settle ari ni.. Rosli gak tlg ambikkan.. Nnt nak kena settle lepas balik dr Kelantan... Gym pun terpaksa cancel dgn PT hari ni... Minggu ni sekali jer g gym.. coz busy dgn masalah dan urusan yg x dpt nak dielakkan... Semua plan x menjadi hari ni dan semlm.. huhuu.. semoga hari2 esok akan diharungi seperti yang dirancang... Semoga aku lebih tabah dan kegembiraan itu milik aku di hari esok dan hari2 mendatang.. Amin..


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops