Tahun Baru dah Jah Oiiiii..... Happy New Year 2012


Yesss.... this is my 1st post in New Year 2012... Aper plak Jah oiiii, kau ber'yess'-'yess' plak.. Astagfirullahalazim... macam siyaallll jer kan... Ok.. mula balik...

Alhamdulillah.. syukur ke hadrat Ilahi kerana memberikan aku kesihatan, panjang umur, rezeki yang tak ternilai.. dan kebahagiaan yang melimpah ruah untuk aku terus menjadi khalifah dimuka bumi ini... Kalau xder semua tu, korang ingat aku bleh duk depan laptop, nak blogging di pagi yang indah lagi permai.. 1st day of 2012...

Maka, tarikh dan masa ini..kita adalah sudah sampai ke tahun baru uolsss..... 2012.. welcome...welcome... kalau tak jemput pun, mmg dia masuk sendiri.. Automatik gitu.. sekejap aje kan tahun 2011. Sepantas kentut ajer berlalu... (amboi ayat kau jahhhh). Ingat ari ni nak bangun lambat.. (hahahaa.. azam permulaan tahun baru yg best gitu).. tapi sebab dah diasuh oleh Cik Siti Aminah sejak azali lagi... mmg tak sah kalau tak bangun pagi. So, mula ler aku bernawaitu nak buat entry pagi2 ni sambil menonton "Witches the darknest Evil" di Fox Movie Premium" channel kat astro ni.. Sambil blogging.. sambil layan citer hantu setan ni...

Aper yg aku buat malam tadi erk?? oooo... Semlm kononnya nak celebrate new year ler kan.. ala-ala org dah berumahtangga ler.. tak der ler cam dulu.. menapak.. lenguhkan both calves.. nak tengok fireworks kat klcc or dataran merdeka.. tak pun melepak kat coffee house, hard rock.. kononnya ncelebrate new year ler.. dgn kawan2 kan.. itu masa muda.. skrg dah meningkat usia sket... (yerla kan.. nak pagi Spaghetti Strap pun dah cam balut nangka)..So, mlm tadi.. lepas adelina tidur, mama & abah pun kuar ler nak berdating new year (bagus amalan berdating berdua ni tau - mengeratkan hubungan silaturrahim).. tapi.. dah dlm keter pun x tau lg nak ke mana... hahahaaa... so, we ols lepak ler kat RODEO Steakhouse kat sri gombak ni jer... coz hubby ckp malas nak masuk KL.. kut jammed.. huhuhuhhhhhhh.... kat steakhouse ni... penutup segala steak ler untuk 2011.. hampeh.. sumpah aku tak g dah kedai tu.. steak can siyallll jer.. tak sedap langsung,.... terus mual cam nak muntah jer.. yg aku buat jauh lagi sedap... hampeh bertull.. spoil mlm new year aku jer.. hubby lak makan chicken chop.. cam ala-ala nugget besar letak sos mushroom cair.. giler tak best.. tu ler dia klu owner bukak kedai syok sendiri... tak try dulu seblm bagi makan kat org.. hampehhh.. aku harap owner akan buat marketing research untuk improvekan lagi service dan quality diaorg pada 2012 ni.. tapi.. aku takkan pergi lagi ler... Lepas makan2 tu we ols pun pergi ler kat DUKE sana.. parking dipersisiran jalan.. ramai giler yang dah ambik port baik punyer... aku gak tgk ramai yg dah ada kat jejantas.. asal ada jejantas jer.. ada org ramai giler... buat aper tu?? Tunggu nak tgk fireworks.. So, we ols parking ler tepi jalan sebelum junction ke sentul tu.. Ok ler.. bleh ler tgk fireworks new year 2012.. berdua dgn hubby kat dlm keter.. romantik ler konon jahh oiiii.... 

So.. aper lagi nak citer pagi2 ni yer.. mmm... imbasan ler.. tak sah new year klu tak imbas serba sedikit tahun lepas.. coz jap agi nak list azam tahun baru lak.. yg mana tak tercapai 2011 tu..
for some, the 2011 may have been good and kind to them...and for some, this year may have been so spectacularly shit (ohh bahasa jiwa bangsa lah sangattt). For mine, I almost don't know where to start. Seriously. The good and bad is almost at the same level. But as a Muslim (yang tak kan luntur iman nya sampai ke mati...walaupun kepala masih dogol lagi tanpa selubung...siapa lah tu ye?) and as also someone who is trained to be thinking positive at all occasion, I am thankful for the good and the bad. 
 
To be fair, the first couple of episodes of the year, there was happiness and i started with full energy both family life, ofis and frenssss (aku ni kan ramai kawan.. kawan kat FB jer dah 1000++.. jgn mare nokk..  ramai yg suka ok...) ... then.. move to the next episodes... busy with all assignments and classes.. and again.. the result.. cukup memberangsangkan... aper citer bila dah hujung2 tahun??? Citer tak best... ingat semua episod best ker.. ada turun ada naik ler... episod akhir 2011,kemunculan a devil in my life.. OMG.. tak ler devil sgt.. tapi aku tak suka.. Penguhujung tahun yang mmg teruk.. 

mmm... ok.. lets go by category.. Love and emotion? yess... aku mmg dilahirkan lots of love.. me and hubby?? Happily ever after... cewahh.. maybe less than 5 times in 2011, we blame each other.. slalu pun aku ler yg blame dia.. dia maintain machooo jer.. but we will end up with  more.. more.. more.. love... Adelina Khayra adalah lambang my happiness.. She will get everything that actually mak dia yg terover nakkan sesuatu.. dia dgn ipad pun dah cukup.. tapi mak dia ni klu bleh nak bagi semua.. all d best to my doter.. She has more than 18 shoes.. jeweleries... bukan ler emas pun.. rantai2 Sasha, Teddy bear, miss whatever jer... tak yah citer.. she has a tan collection of them... everything for Nina.. my soul.. my precious pearl.. my everything... (biasa ler.. mak dia ni menunjuk2 lak kan.. ) korang nyampah ker?? ada aku kisah.. nak citer gakkk..

Happiness??? in 2011.. Only we can interpret our own happiness. Kalau happiness kita tu membeli baju, kasut, henbeg sepenuh lemari dan berjalan kesana-kemari disaksikan awan nan biru, maka happy lah kita. For me today, happiness is about...no fatality at work (samada saya atau orang lain)...having enough money to buy baju and kasut every month, to see ADELINA as much and as frequent as possible.. and to be around people who cares about me.
 
health??? mmg healthy ler sgt.. coz xder ler berpenyakit aper yg serius, cuma setakat batuk, demam, selsema sahaja.. Cuma pasal weigh.. tak yah citer ler... naik dgn mendadak nyer.. So, aku ada Mr Aliff, yg dibayar ribuan ringgit (berlagak lagi) untuk membantu aku dlm mencapai misi 48. Ape ritu 48?? Dah capai misi baru bleh citer... hahahaa
at the end of the chapter 2011... i would like to conclude that.. (cam rumusan thesis aku plak..) Life is all about taking risks and for this I did not mean skim cepat kaya or chenta-chenta internet. Very the memalukan tau baca all those highly educated women got sucked into chenta pak hitam or pak-pak yang mereka sensiri tak tahu apa kalerr nya and have their life savings vanished before their eyes. Loving someone is a risk. Marrying someone is a risk, although Jabatan Agama adalah musykil as to why ramai benau orang bercerai. What is there to dwell about when one union didn't last? Kalau takut kapalterbang delay, janganlah pakai Air Asiyyal kan??? You can have all the cod liver oil you'll ever need and you won't risk getting your arm ripped off. Ye ke? So kepada kawan I if you read this, janganlah ko hengat naik bus pi balik Klate akan berakhir dengan bas tu terbalik dan kita mati bersama ye? Pi lah hang sensorang naik kapalterbang yang mahal tu... dgn harapan cpt smpi dah kurang sket probability mati dlm perjalanan.. kut jatuh pun tak berkubur.. mulut cam siyalll jer aku ni... Tak ler kan.. so.. hidup ni.. ada turun.. ada naik.. ada di atas.. ada di bawah... ada org baik.. ada org mulut manis.. jubo masam (ada org tanya aku pepatah aper tu sally??) hahaha... yerla.. org bermuka-muka.. depan baik sgt.. belakang mulut cam sialll... tikam belakang... ini org aku paling tak suka ler.. Ya Allah.. jauhkanlah golongan laknatullah ini dr aku.. 

Aper lagi nak melalut yer.. ook.. aper yg aku tak capai 2011 dan akan ku bawa ke 2012..
  • Nak naik umah baru (ni carta no1 coz dah beli genap setahun le semlm.. dpt kunci nyer ntah biler ler kannn... Ya Allah.. permudahkanlah segala urusan...)
  • Nak dpt baby baru.. (hahaha... Adelina dah ready.. Mama & Abah pun dah ready)
  • Nak dpt kerja baru (opsss... yer laa.. improvement lerr kannn... takkan nak makan nasi lemak RM5 jer.. nak gak makan nasi lemak RM15.. ahhaha... nama pun makan nasi lemak .. ada ati ko nak kurus Sally??)
  • Nak kuruskan badan (huhuuu.. dlm proses ni.. duit dah riban abis.. kurus x lagi)
  • Nak keter baru (cam hubby ckp.. nak duit shopping ke nak byr keter?? Pilihan yang sungguh tak munasabah... tak adil namanya itu)
Azam tambahan tahun 2012:
  • Jaga solat 5 waktu sehari semlm..
  • Lebih berjimat.. tingkatkan savings ok.. Penuhkan ASB.. cewaahhhh...
  • Lebih kerap balik Kelantan.. at least 4 kali setahun... hahahaaa quarterly ler kiranya...
  • Tak nak lupa wish bday org2 penting dlm hidup aku... tahun ni lupa wish mama and my bro.. huhuuuu.. jahatnya aku.. sibuk sgtkan aku?? kekekkeee
  • Lebih perihatin kepada bibik.. kut lari lagi... garang2 gak.. tapi layan gak ler aper kehendak dia.. supaya both side happy.. tak gitu?? huhhh.. layan bibik pun masuk dlm azam tahun baru kauuuu..
  • Lebih berhati-hati dalam persahabatan.. kut keciwa lagi..
  • Lebih relax, calm, beristigfar byk2...
So.. sbg conclusionnyer... I hope and i pray... every Morning brings HOPE, Afternoon brings FAITH, Evening brings LOVE, Night brings REST. Hope we will have all of them everyday.. . . . HAPPY NEW YEAR 2012....


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops