Citer pasal Fitness First

Wokay guys... seperti yang dijanjikan... aku akan citer pasal Fitness First (FF).. pengalaman aku yang dah jadi member selama 18 hari, termasuk hari ni.. hahahhaaa... mcm lama sgt ler... wpun baru beberapa hari jagung (setahun jagung tu kira lama gak ler.. ni beberapa hari jagung jer..) tapi aku suka sgt nak citer kat korang. Citer pasal apa? Pasal FF ler.. aper benda yg ada kat dlm tu.. experience masa aku workout... kemudahan dan kelebihan pergi FF ni.. cewah... tgh semangat ni... harap2 berpanjangan...

Lepas aku daftar hari tu... d nxt day aku pergi FF.. si Faizal, consultant tu kenal2kan ler aku dgn abg2.. ehhh.. x ler.. dgn kawasan sekeliling jer.. aper yg nak kena buat.. changing room.. etc..etc... So, 1st skali masuk, swipe kad korang dekat penghadang nak masuk tu.. pastu korang g ler kat kaunter towel.. org yg jaga tu akan bg 1 towel kecik utk muka dan 1 lg towel besar utk mandi-manda ler kannn dengan sekeping kad yang disertakan dgn casing yg ada pin baju.. mcm pin lampin masa aku kecik2 dulu pun yer....pastu aku pun menuju ke area changing room.. korang pilih jer mana2 locker yg korang suka.. mskan brg2 korang kat situ.. tekap kad korang lama sikit kat pintu locker tu.. sampai buju (tuckk) tu maknanya pintu dah terkunci.. buat benda yg sama gak untuk bukak balik pintu locker tu. Si mamat consultant tu tak ajar pun,.,. aku tebalkan muka tanya minah salleh yg ada kat tepi tu (kebetulan masa tu). Lepas dah tukar baju.. 1st day ni, aku g lari2 anak kat treadmill.. lebih kurang 15 minit jer dah mcm nak semput dah.. dlm 120kcl jer.. pastu konon2nya nak join yoga ler.. coz rasa mcm relax skit 1st day ni kan... huhhhh.. jauh panggang dr api.. yoga ni mmg penat.. xleh masuk lagi klu 1st day... patut masuk kelas body balance ker aper dulu... nmpk jer cam pergerakan yg slow.. tapi susah dowwhh.... tergeliat-geliat ler kaki, lengan badan aku.. perghhh... nak kuar awal, malu lakkk.. so.. stay ler smpi abis.. 1 jam ler jugak dalam kelas yoga tu... berpeluh wa ckp lu... pastu kuar tgk jam dah cam lmbt kan... so, aku g mandi dan bersiap nak balik ler.... dah nak balik tu.. terjumpa lak dgn Abe Yie... perghhh.. workout kat situ gak.. bermula dr saat itu.. esoknya dan hari2 seterusnya.. rezeki aku mendpt personal trainer FOC... yeaaahhh... azam dia untuk menguruskan si pipi tembam ni semoga diberkati... cewahhh.... tak sabar nak tgu saat kurusku... haahhhh... berangan...berangannn...

haaa... tu citer 1st day... arini setelah 18 hari jd member... dlm 12 kali ler aku pergi sana.. setiap lepas opis hour... selain ditemani abe yie... Sumathi pun join sama... ada gak yg dah buat kawan kat sana.. enjoy.. leh buat kawan baru... cara bercakap lain... eehhh.. bukan cara bercakap.. tajuk percakapan.. we ols lebih kpd menu apa yang patut diambil.. berapa calories bakar ari ni.. jadual gym (yoga, aerobic, spin cycle class)... cutting... fit.. cewahhh.... cam bagus2 jer kannn... hahhaaa... lawak tul ler Sally.

Hari ni lepas jer exam tadi.. aku terus g FF. Kalau dulu awal2 parking kat BSN pastu jalan ke FF, skrg dah tahu tmpt parking haram kat belakang Avenue K tu... So, x yah ler menapak jauh.. parking keter kat situ.. aku pun dah buat baik dgn pak guard pakistan tu.. bleh tlg tgk2kan kete aku.. hahaha... buat baik ada makna... pastu terus ler ke FF. Cam biasa, smpi jer.. check-in foursquare dulu.. kekeke... report kat hubby ke?? Tak ler... dia dah tahu pun aku ke FF... cuma biasa ler.. nak up kan point foursquare... satu tabiat yg aku rasa lebih memudahkan kerja penculikan.. opssss... ok.. melalut lagi.. pastu.. lebas dah bersalin.. opsss... salin baju kejadah semua.. aku buat cam biasa.. mulakan dengan bismillahhh... hahaha... mula treadmill workout.. Skrg ni dah bleh buat 30 minit dgn gradiant 15... 320kcl.. cewahhh.. berlagak.. jgn tak berlagak... lepas je treadmill, aku masuk kelas aerobic.. 1 jam duk aerobic.. pastu gi cycling 30 minit lg.. target utk burn 700 calories today tercapai juaa... alhamdulillah... klu dpt buat 1000kcl sehari bleh ler cepat kurus... target mesti ada kawan....

Lepas tu, aku buat cool down sket... then terus ke changging room... tukar baju semua.. sapu cream kat rambut.. masuk kat bilik steam jap.. 20 minit kat dalam... rambut pun cam dah lembut jer.. proceed to shower.. then, bersiap2 ler.. sebelum balik, cam biasa aku lepak kat tea area dulu.. pekena fruit tea.. my favourite... sambil pekena tea tu.. mmg dah berkira2 dlm otak ni.. mlm ni nak update blog.. so, aku snap ler beberap pic utk gambaran u ols... Sebelum tu.. aku nak gak ler list down kat sini aper kelebihan FF ni dan termasuk apa yg aku rasa selepas dah dtg sini:
  1. Guyss.. duit bukanlah segala-galanya... cewahhh... duit bleh dicari..kesihatan susah nak dpt klu dah dtg pelbagai penyakit.. hehhee... aper lak aku melalut ni... betul aper...
  2. Sejak dtg FF ni, aku dah kurang sakit kepala... awal2 jer sakit badan.. skrg aku rasa segar jer...
  3. Aku suka tgk muka aku merah2... ala-ala blushing ler konon.. lepas workout.. org kata keluar toxin... betul ker.. tapi aku suka muka aku gitu...
  4. Aku jimat duit tak yah g steam rambut sebulan sekali.. sejak join FF ni.. aku bleh steam rambut setiap hari klu aku nak... tapi seelok-eloknya sekali seminggu ler aku buat... yeaahhh..
  5. Aku nak baca magazine pun boleh.. its FREE..
  6. Aku nak minum tea sampai muntah pun boleh.. ada tea.. coffee.. green tea.. fruit tea... its FREE..
  7. Nak pinjam DVD pun boleh.. 2 hari jer dia bg pinjam... just bg member id jer... its FREE..
  8. Klu nak lepak2 buat assignment ker nak berborak ke.. pun ok.. leh lepak coffee area.. santai...
  9. Yang pastinya.. dlm beberapa hari ni jer.. fat percentage aku dah turun.. badan ada fot sket.. wpun weight aku tak turun ketara sgt lagi.. takper... akan lebih gigih workout...
ingat nak list smpi 10 tapi tak terlist plak.. so.. korang g ler try.. best.. release tention lepas kejer.. untuk kesihatan.. dah.. dah ler.. beli ubat kurus karut maruut tu.. tak menjadi nyer,., aku dah telan bermacam2.. duit ribu riban dah abis... kurus ler dgn cara yang betul dan sihat...

Ni dia pic yg aku snap tadi... just wanna share with u guys.... diambil dr coffee area.. belah2 dlm tak ambik pun.. malu... hehehee
Cardio Area
Free flow soft drink
Magazine

Cardio Area

Free FLow Tea/Coffee

Workout Area
DVD
 So.. lepas workout... lunch for today.. semestinyer:






U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


1 comments:

  1. Nadiahoney said...:

    Salam sis...nak try jugak...nak turunkan berat badan ni...tp risau klu pergi xtau nak mula mana satu dulu..yela xde pngalaman la sis

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops