Khasiat EPAL HIJAU, SADERI dan PERIA

Memang dari dulu lagi, kita sedia maklum amalan meminum jus EPAL HIJAU + SADERI + PERIA adalah amalan yang sihat untuk setiap pagi. Tapi.. tapi ... tapi.. tak ramai yang RAJIN melakukannya. Ada la yang rajin sehari dua. Lepas tu epal ke mana, saderi jadi sup, peria digoreng saja.. kan.. kann.. kann?
.
Mai Sally cerita apakah khasiat 3 buahan dan sayuran ini. Sally pun mula mempercayainya apabila tekanan darah tinggi Mr Hubby dapat dikawal dengan meminum jus ini setiap pagi. Mr Hubby sudah dinasihatkan untuk mengambil ubat darah tinggi pada awal tahun lepas lagi disamping level kolestrol yang tinggi juga. Jadinya, dia yang memang TAKUT ubat tu, telah disiplin dalam menjaga pemakanan dan Sally dengan berdisiplinnya menyediakan jus ini disetiap pagi. Saper tak sayang laki kan... Laki ku sakit nanti saper nak take care of us. hukhukhukkk..
.
Jadinya pagi ni Sally nak kongsi dengan anda semua khasiat JUS AJAIB ini. Jus ini dapat membantu dalam proses pembuangan toksid atau membersihkan usus. Amalkan meminumnya setiap pagi ketika perut kosong. Khasiat buah epal yang masam baik membersihkan usus dan melawaskan pembuangan air besar. Kepada mereka yang ingin berdiet....turut boleh mengamalkan. Sangat bagus dan disarankan sebenarnya.
.
Khasiat Saderi pula kaya dengan zat besi, kalsium, foforus, sodium, vitamin A, B-Komplek dan C. la juga merupakan penawar dalam amalan perubatan tradisonal untuk menurunkan tekanan darah tinggi. Amalan memakannya mampu menghilangkan pening- pening dan sakit kepala yang berpunca daripada tekanan darah tinggi. 
.
Khasiat Epal Hijau juga mampu mengurangkan pembinaan kolesterol dalam dinding salur darah. Selain itu ia mampu mengurangkan risiko penyakit jantung. Ia dapat membantu kesihatan membran paru-paru, membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang, membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolesterol darah dan membantu mengekalkan berat badan. Selain itu mampu mengurangkan tekanan penyakit asma dan mengurangkan risiko barah. Woww kan...
.
Peria... haa.. ni bab yang pahit tu. Tapi kalau dah campur semua rasanya sedap2 sahaja. Peria ni plak mmg sah-sah ler diketahui BAGUS untuk pesakit KENCING MANIS. Ia boleh menurunkan paras gula dalam darah seawal 7 hari. Mabeles sangat kan...
.
Ramai yang tahu khasiatnya tapi TAK RAMAI yang RAJIN menyediakannya.
.
So, kami telah berjumpa pihak R&D dan telah membuat ramuan khas FOCUS untuk pesakit Kencing Manis, Darah Tinggi dan Kolestrol juga pesakit Jantung. 3 bahan diatas dicampurkan dan ditambahkan lagi dengan bahan-bahan lagi yg memang dipercayai turun temurun dalam menangani penyakit 3 serangkai. Menjadikan ZAESS adalah minuman berkhasiat yang boleh diamalkan oleh semua orang. Ada tambahan lemon juga tau.. sebab tu ZAESS ni sedap jer rsaa dia.. Tak le bau sayur-sayur sangat. Rasa masam-masam lemak sedap gitu. Tak percaya? Cubalah sendiri.
.
Sekarang kerja Sally mudah sahaja setiap pagi. Ambil 1 sacet ZAESS, koyakkan sacet, masukkan dalam shaker dan masukkan 150ml air sejuk, goncang2... terus jadi jus. Say NO to 3 in 1 dan air manis yang lain sebab saya ada JUS yang berkhasiat untuk keluarga saya.
.
Oh yer.... WANITA MENGANDUNG.... yang ada masalah kencing manis dan darah tinggi tu kannnn.... Sally sangat sarankan anda mengamalkan ZAESS juga. Ia adalah minuman berkhasiat untuk semua.
.
Jom ZAESS pagi ni....
Jaga makan kita.. Jaga minum kita.. Jaga KESIHATAN kita.
Zaesss ajer...
.

Pn Sally,
Pengasas ELISS.


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


3 comments:



  1. شركة التميز المثالي للخدمات المنزلية وتنظيف المنازل والشقق والفلل بالدمام والخبر والقطيف والجبيل
    قسم خاص لتسليك المجاري بالضغط ومكافحة الحشرات وتنظيف للمجالس والسجاد والموكيت وتنظيف الخزانات
    نقدم افضل الخدمات المنزلية بالمنطق الشرقية 0551844053

    شركة تسليك مجاري بالدمام
    شركة تنظيف منازل بالدمام
    شركة مكافحة حشرات بالدمام
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    شركة مكافحة حشرات بالجبيل
    شركة تنظيف سجاد بالجبيل
    شركة تسليك مجاري بالخبر
    شركة تنظيف منازل بالخبر
    شركة تركيب وصيانة الكهرباء بالدمام والخبر
    شركة المثالية للتنظيف بالجبيل


  1. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops