Korban Lipstik


Semalam hari yang sungguh syahdu... Selepas makan dgn sedapnya.. kensem ikan talapia.. mama golek2 depan TV sambil layan MERLIN.. Adelina yang sedang leka main ipad tetiba jer menghilang... ke mana lak anak mama ni??? Tau-tau.. dia masuk bilik mama.. abis make up mama digodek nyer.. Nasib baik ler tak pecah eyeshadow ker.. blusher ke... tapi lipstik mama yang menjadi korban.. Lipstik baru mama... Bibir ni baru jer merasa 4 calitan lipstik... lum puas lagi.... huhuuuuu

Dia buat cam marker pen lak.. Abis diconteng dinding bilik mama, wardrobe, cadar... huhuhu... abis.. sebatang lipstik mac yg baru sahaja beli minggu lepas.. Klu lipstik yg lama dah nak abis xper ler jugak... huhuhuuu... hilang jap tahap kesabaran mama.. Mama babab tangan dia and asked her to say sorry... Nangis teresak2 dia.. sambil cari babah... bukan setakat menconteng.. dilenyek2 dan dijolok2 dgn jari lipstik mama... huhuhuuuu... dah abis nangis baru dtg big hug mama and say sorry to mama.. huhu... sedih plak lepas mama marah Nina gara2 sebtg lipstik... teringat citer yg Sally baca kat internet sebulan yg lalu... Nasib baik bila marah, Sally cepat beristigfar... Sally google balik citer tu dan share dgn u ols untuk sama2 buat pedoman:

Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan ibunya, "Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama".

Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah dan wajah dan tangan dan baju anak perempuan telah penuh dengan lipstik tersebut. Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah mentempiaskan emosinya, ibu ini baru sedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia pun mengoncangkan tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tapi terlambat.... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdengup.
Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Sayang Mama Sampai Bila Bila".

Pesanan dari Sally dan untuk diri sendiri juga:  Amarah tu adalah syaitan. Dari itu , beristigfarlah bila api marah melanda. Sentiasalah memohon perlindungan Allah daripada dikuasai syaitan.


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops