Jantan yang muncul dalam hidup aku

This is the story about 'Jantan'. Not 'lelaki/jejaka'... who i love like my hubby... my late abah, my aboh in law, my bros... this story is all about jantan yang sengal yang muncul dan menjadi satu cerita dalam hidup aku...

Topik ni terlintas difikiran bila ada sorang jantan yang aku kenal dulu tetiba muncul dan kami bersua di dalam pesbuk. Al-kisah jantan yang nak diceritakan bermula dengan....

Jantan 1
Jantan ni adalah kawan sekolah aku dulu. Sekolah rendah. Masa tu aku pun tak perasan sangat tentang kewujudannya di dalam kelas. Namanya jauh sekali menjadi bahan perbualan dan gosipan kami para gedikswan di sekolah rendah. Jantan ini seorang yang pendiam dan duduk pun jauh ke belakang kelas. Menjadi tabiatku untuk duduk di kerusi paling hadapan ataupun group meja yang depan coz mmg aku giler glamer sejak dari dulu. Kalau cikgu suruh baca puisi, baca petikan, baca pantun, jawab soalan di papan hitam.. akulah orang pertama yang akan mengangkat tangan... Akan ku laungkan suara lunak gegak gempita ku.. Tapi itu pun bermula pada Darjah 2.. Darjah 1.. seingatku aku masih lagi takut-takut dan tidak pandai lagi untuk gila glamer... masih ku ingat Cikgu Mastura pencetus segalanya. Sejak dari itu, aku akan ke depan untuk segalanya... Berbalik kepada Jantan tadi. Dia mmg jauh berbeza dengan personalitiku.. Dia agak nerd... Mukanya ala-ala cute ler jugak.. tapi tak ler sehensem jantan lagi sorang yang menjadi kegilaan waktu itu... hahahahaaa... Jantan yang dalam stroryku kali ini, dalam diam rupanya telah menaruh hati padaku.. waktu disekolah dulu. Itu pun aku tahu bila dia dah pindah sekolah di peringkat menengah ke sekolah yang lebih baik sesuai dengan result UPSRnya.. aku ni maybe tergila glamer sgt.. result pun tak seberapa.. sekolah menengah biasa jer laa... Di sekolah berasrama itu dia hebahkan pada semua kengkawannya mengatakan nama girlfren dia 'suhaili'.. bukan aku terperasan.. tapi setahuku.. hanya aku sahaja bernama suhaili di sekolah itu.. huhuuuu... Kawan aku yang juga satu sekolah dengannya telah menyampaikan perkhabaran itu kepadaku.. agak terkejut jugak mendengarkannya.. Jantan tu minat kat aku??.. huhuuuu.... Setelah berpisah lama... kami jumpa lagi sekali di U.. aku hampir tidak mengenalinya.. dulu lain.. skrg dah berkumis.. tapi masih manis juga.. nama panggilan pun dah lain... Dia menegurku.. mmmm... lantas aku teringat kembali kisah dia mewar-warkan kepada kawannya yang aku girlfrennya... huhuuuu... lepas diploma.. dia menghilang lagi.... dan semalam aku berjumpanya di pesbuk.. wajahnya kini dah banyak berubah.. bermisai.. berjerawat... dah macam perogol bersiri aku tengok.. hahhahhaa.. jahatnya mulutku.. tapi nampak nya dia dah berkahwin dan punya 2 anak... gambar2 bahagia bersama familynya ku tengok sepintas lalu.. wifenya bleh tahan jugak... tapi ada satu gambar.. dan captionnya.... ex-girlfren ku... mak aiii... gmbr aku yg cute miut dulu... jantan ni still simpan gmbr sek rendah dulu??  mana dia dapat gmbr tu? suka ati mak bapak dia nak declare kat situ... bila plak tarikh bersejarah aku declare jadi girlfren dia... gilos.... aku terus message dia.. dan dengan rasminya... aku telah diremove dari pesbuknya... malukah dia?? Jantan apakah itu???

Jantan 2
Sesi ngumpat jantan ni hampir setiap hari. Aku gelarkannya Jantan Gelap... Hampir setiap hari rasa gelap hati aku untuk membuka peluang untuk berbaik dengannya. Rasa sebal dan bebal dengan sikapnya. Buruk perangainya mmg sangat menghiris jantung peparu dan pankreasku... amboi.. buruk perangai org je aku nmpk.. buruk perangai aku??? wakakak...Hari ni sesi ngumpat jantan ni terjadi lagi. 'Majority'.. this word was using by one of the ngumpat member to show that most of the ppl there tak suka.. tak ngam.. dan ada sejarah hitam dengannya... no wonder.. huhuuu... Bila ler dia nak lenyap dari mataku. Maybe.. aku doakan dia untuk pergi ke tempat yg lebih bagus.. asalkan jauh dr kanta contact lensku. Tapi... walaupun Jantan Gelap ni menyebalkan lubuk jiwa ni.. jasanya tidak pernah padam dan akan ku kenang sampai bila2... tapi perangai yang menyusahkan dan membebankan orang membuatkan aku tak sanggup untuk berterusan bersama dan melihat tindak tanduknya yang memperlakukan orang lain sesuka hatinya... bweeekkkk... Andai kata aku harus berjumpa bomoh pelawok..pelawok..pelawok untuk jauhkannya dari hidup ini.. akan aku lakukan... cewahh.. Itulah kisah Jantan Gelap yang tak guna...

Jantan 3
Kami pernah rapat dulu.. bergurau senda... dan pujian tidak pernah lekang dari bibirnya setiap kali kami bertemu... dan yang pastinya tiada sebarang scandal antara kami.. hanya teman di bawah satu bumbung mencari rezeki yang halal di muka bumi ini. Sehinggalah satu masa... dia menunjukkan belang dan rupanya muka manis yang ditunjukkan tidak lah sekadar talam satu atau dua muka... tapi bermuka-muka... mulai dari itu.. aku pulaukannya... tidak mati kalau jantan ini aku lenyapkan dlam kamus hidup ini.. bukanlah nak declare WAR tapi kasi ajar sket... nak tunjuk terror salah orang bang... peegiiiiidaaa...

Rasanya itu saja jantan yang ada.. yang lain semua lelaki budiman.. maybe someday aku bleh share citer lelaki budiman yang pernah bertapak di hati ini... cewahhh... ramai ke???
kwang.. kwang... kwang....


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops