International Passport

Ari ni.. pagi2 lagi Kak Arida dah ready nak g buat passport.. Aku kata... sabarrr... Immigration mmg dah bukak kul 7.30 pagi lagi tapi we all tak ambik gmbr passport lagi. Kedai gmbr blum bukak. Kat area Sri Rampai tu mmg ada kedai gmbr. (Aku dah kol Immigration Sri Rampai semalam tanya serba sedikit). So, around 9.30 we all pergi sana, sampai dlm kul 10 ler... Sesampai jer kat sana, ada sorang chinese ni dtg siap guide nak parking keter lagi, pastu dia terus usher we all g kedai gmbr dia. FYI, ramai siot yg berebut2 kat sana nak dapatkan customer utk kedai gmbr diaorng.

Then, we all pun g ler tangkap gmbr kat kedai nyonya tu. Nyonya tu siap tolong isi borang, photostat ic. We all just bawak sumer2 tu g kaunter jer. Service Charge termasuk 4 keping gbmr passport: RM10. Ok la sangat.... Siap usher we all g kaunter Immigration lagi tau. Dlm perjalanan ke kaunter tu, ada satu kedai gmbr ni mmg bersebelahan dgn Immigration, aku nmpk ada gmbr Aznil terpampang tampal kat cermin kedai tu.. Ok ler tu.... Satu promosi kpd peminat2 Tom Tom Bak or Macam Macam Aznil or Jangan Lupa Lirik utk ambik gmbr kat kedai tu...

Sampai jer kat kaunter, serah borang, pegawai Immigration semak, tekan nombor giliran kat aku, Blum pun smpt nombor giliran bertukar tangan, nombor giliran ku dah dipanggil. Aku pun terkocoh-kocoh ler ke kaunter.

Tup tap tup tap... pegawai Immigration tu bagi resit, suh duduk dulu sebelum buat pembayaran. Baru nak melabuhkan punggungku kat kerusi, nomborku dipanggil sekali lagi di kaunter bayaran. AKu pun gi ler nak bayar. Ingat nak pakai credit card or debit card coz aku baca kat Immigration Website bleh guna dua2 kad tu, tapi kat Sri Rampai rupanya tak boleh. CASH only maaa...

Bayar ler pakai cash, tu pun hutang Kak Arida RM100 coz semlm aku tershopping duit yg mmg dah disediakan utk buat passport. After 1 hour (Tu pun we all sempat g jalan2 kat Alpha Angle), passport pun siap. we all pun balik dgn happy nyer... dgn gambaran Bandung bermain dikepala.

Gambar passport aku..... kui..kui...



U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops