WAJIB DAPAT SURAT 'FULL SETTLEMENT' DARI PTPTN

PASTIKAN DAPAT SURAT 'FULL SETTLEMENT' DARI PTPTN SELEPAS ANDA MEMBUAT BAYARAN PENUH.
=================================================
.
Sedikit perkongsian dari saya. Bukan utk memburuk-burukkan mana2 pihak cuma peringatan buat kita. Mayb pihak PTPTN pun busy byk application utk dilihat dan byk jugak yang dah byr hutang. So, bagi anda yang dah buat full settlement, sila pastikan anda mendapat SURAT PENGESAHAN BAYARAN PENUH.
.
Apa kemungkinan yang terjadi jika surat pengesahan tidak diperolehi?
Jumlah yang diberikan oleh staff PTPTN tidak tepat. Cthnya baki anda yg diberitahu oleh staff adalah RM30,910. Anda pun membayar RM30,910. Dan dah report pada kakitangan tersebut full settlement telah dibuat. (sally pun heran kenapa urusan melalui personal emial staff... huhuhu) Tetapi tiada sebarang surat dikeluarkan... Tunggu bulan ni tak de... bulan depan tak der...  Dan bila anda semak balik.. Ada pulak baki beberapa puluh ringgit bersisa bagi setiap bulan yang tempoh menunggu tu atas sebab total yg diberikan oleh staff tersebut tidak tepat. Asalnya maybe beberapa ringgit sahaja tetapi bulan demi bulan caj itu meningkat.
.
So, selepas anda membuat bayaran penuh, sila pastikan anda kol PTPTN dan minta mereka buat penutupan akaun dan emailkan surat penjelasan bayaran supaya tiada lagi kos2 meningkat saban bulan.. mmg ringgit2 jer setiap bulan.. kalau dah berbulan2... ia boleh mencecah ratusan ringgit juga.
.
Kalau anda dah dapat surat pengesahan.. Alhamdulillahhh..
Pesanan ini bg yang tak dapat yer.. saling beringat kita.
Rugi plak bayar awal.. tak dapat 50% diskaun spt bajet 2017.. huhuhu
.
adios,
Sally
.
#ShareJikaBermanfaat
#MisiBebasHutang
#MisiLoanPropertyJer
#ZEROHUTANG


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops