CERITA SEBIJI CEMPEDAK


Saya pun tak tahu... apa yang saya suka... dia suka.. apa yang dia suka... Saya pun suka... Dia dah update status makan cempedak kat rumah mertua... huhhh... dah up status tu mmg murka ler beta klu tak dibawa kepada beta barang sebiji dua... cewahhh..
.
Nmpk gmbr pun dah rasa meleleh... baunya macam dah tercium2 di rongga hidung ini.. wpun yg makan nyer jauh di Ipoh sana... 
.
Malam tadi dia datang hantar cempedak kat rumah. Saya dah tidur. Semua penghuni rumah dah tidur. Tidur awal kami 10 terakhir Ramadhan ni. Bangun pukul 2.30 pagi tadi, nampak ada miskol. Telefon hubby pun ada miskol. Tengok wasap, oohhh.. dia dtg hantar malam2 sebiji cempedak untuk saya.. Terharunya saya. Sebab telefon tak berangkat, katanya dia tinggal dekat Simba saya. Dekat dengan pasu bunga. Masa tengah baca wasap pun, dah tertelan air liur. Takperlah... sekejap lagi turun nak masak sy pergi ambik.
.
Pukul 4, turun nak masak sahur. Tunggu lepas sahur ler ambik. Dah siap masak, maid keluar nak petik daun pokok apa ntah namanya untuk hubby. Dia mmg amalkan makan daun tu sehelai sehari untuk kesihatan diri. Alang2 maid dah keluar, saya minta maid bawak masuk plastik warna pink kat luar. Ada cempedak dalam tu. Maid masuk dengan tangan kosong.
.
"Mana cempedak?"
"Tak ada pun."
"Kamu cari molek doh ko?"
"Dah. Tak der.."
"Kamu ni mmg. slalu cari dengan hidung... mana nak jumpa"
.
huhuhu.. pagi2 lagi dah berleter.. Dah org tu cari tak jumpa nak buat macam mana. Sally pun bangun dari kerusi dan ke laman rumah. Cari2 pun tak jumpa. Maid tersenyum mengejek.. Geram plak saya.. 
.
"dia kata letak kat kereta saya"
"dia panjat pagar ker? ke campak?"
saya biarkan jer soalan dia tu tak berjawab. Padahal dalam kepala saya pun berlegar2 soalan yang sama.
.
Saya masuk ke dalam rumah dengan kehampaan.
pukul 7.30 pagi, maid ketuk pintu bilik..
"masuk"
"ada ni cempedak. tapi dah penyet. Kene penyet kat kereta encik sabri keluar nak hantar adik sekolah tadi. Kat tayar blkg"
"macam mana bleh ada kat blkg tu?"
maid pandang muka sally.. 
"tak payah jawab"
"kucing main agaknya"
Dia bagi jawapan juga..
huhuhu...
.
Sally ambik cempedak kat tangan... Belek2.. hmmm.. manis nyer bau dia...
"bawak ke bawah. Nnt sy tgk.. ada part yg bleh ambik lagi tu.."
.
Tak nak kempunan... Sally turun ke bawah dan belah cempedak yg dah separuh kemek tu... banyak nyer buah dia... gebu2 plak tu... bau pun manis sggttt... oklah... ada ler dlm 10 ulas yg bleh diselamatkan.. jadiler... hilang liur nak makan cempedak.
.
Nak goreng cempedak petang ni...
.







U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops