New Home... Renovation in Progress Part 6

Semalam we ols ke Rumah Ampang lagi... As usual... Saturday is checking day.. check progress rumah... then hari ni gak ada appoinment untuk buat interior design termasuk our build in cabinet.

Tokey cabinet datang untuk ambik ukuran dan design seperti yang we ols nak.. Sally dah siap2 design mcm mana yg we ols nak.. So, senang ler sket dia dpt gambaran. Sally gak dah tetapkan material yang nak digunakan.. Experience pemilihan material dah ada masa masuk rumah pertama dulu... So, senang sket proses kali ni. Kalau dulu pening pilih material dan design... Kali ke dua ni .. senang sket ler...

Untuk dapur, Sally pakai Solid Nyatuh Putih. Ada 4 unit kesemuanya.. Dan Sally mmg suka full cover unit sampai ke syiling... Untuk bilik Adelina pun sama... Solid Nyatoh Putih.. Coz konsep yang nak diberikan adalah English Modern Style... Semlm gak dah dptkan rocking chair daripada material Kayu Mahagony diimport khas dari Korea. Tu semua aksesori untuk bilik Adelina. Tak sabar nak hias bilik si kenet tu.. Bilik Adelina Sally design mempunayi 4 doors wardrobe dan 1 study unit with toys department.

Untuk Master Bedroom dan juga guest room.. kita pakai laminated wood. Design cantik.. lebih murah daripada Nyatoh ler.. 1 unit for guestroom.. 3 door wardrobe and 3 units for master bedroom consist of 4 doors wardrobe + 6 doors wardrobe + study unit. 

Untuk Family Hall kat tingkat atas, Sally gak design 1 tv cabinet dgn 3D Acrylic Glass.. kaler merah you... design modern.. with downlight... Sally nak ruang santai jer untuk family hall ni... maybe nak g dptkan bantal2 besar kat IKEA or bag bean..

Untuk TV cabinet bawah pulak, Sally buat konsep english style.. which is stone with solid wood border. Shoe cabinet pun guna Solid Nyatoh kaler dark chocolate... untuk match kan dgn frame pintu ke dapur dan juga staircase... Elemen rumah we ols combination batu dan solid wood. Harapnya jadi ler macam yang diimpikan... Set kerusi depan tv pun we ols dptkan imported from Korea.. Solid Mahagony Wood Off White color.. dgn combination cleopatra chair, 2 stool and 2 high chair fully leather. Barangan dari Korea mmg best... quality dan juga finishing dia mmg tip top. Nak kena pi cari carpet jer untuk match kan dgn set kerusi yang dah dibeli... Tak sabar lagi.. dan lagi... dan lagi...

Semlm, bumbung dlm proses.. plaster ceiling pun masih dlm proses bawah dah siap byk buat.. atas blum lagi.. dan laminated flooring jugak blum di bhgian atas.. Cukupkah masa yang tinggal lebih kurang sebulan jer lagi.. Semlm gak dah buat pemilihan pintu toilet dan juga discuss pasal pemasangan bath tub dan juga shower partition. Tgu ler update progress yang akan dtg plak camana... Seminggu sekali jer tgk... So far dah sebulan setgh renovation berjalan... ada lagi 1 bulan lebih jer lagi sebelum target date untuk berpindah..










U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops