Aidilfitri 2011 - Part 2

31hb Ogos 2011 (Raya Ke-2)
Hari ni tak banyak benda dibuat.. Asyik duk borak jer.. Maklumlah berkumpul semua mak sedara, cousin dsb.. Dah hampir lebih 10 tahun we ols tak balik beraya dan berkumpul bersama dalam satu masa.. Best sgt.. Semua citer kuar.. Rumah penuh dengan gelak ketawa. Adelina pun enjoy sgt.. berlari ke sana ke mari.. rasa bebas agak nya di ruang yang agak luas di rumah kampung dah tak macam kg lagaknya... Masak kuali besar..dah lagak macam kawah pun.. abis di makan.. ramai tetamu di rumah nenek raya tahun ni.. penuh cucu dan cicit.. Berselera benar bila makan beramai-ramai cenggini.. Slaly pun agaknya dah berkilo naik.. ubat kurus ke.. mak kurus ke... bapak kurus ke.. dah tak jadi.. asyik melantak jer kerjanya.. pastu borak.. pastu terbongkang ramai-ramai... seronok sangat..

Lupa lak.. yang hari ni gak hari MERDEKA... 31 Ogos Babe.. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan semua... :)

1st Sept 2011 (Raya Ke-3)
 Hari ni, dah ramai sedara mara yang mula datang.. dekat dan jauh.. tengahari nyer.. mama dah arrange kenduri arwah khas untuk memperingati arwah Abah, arwah Atuk dan arwah Nenek.. al-fatihah buat semua.. Gift Yasin yang Sally tempah di KL diberikan kepada para jemaah Sembahyang hajat dan juga jemaah tahlil.

Malam nyer.. majlis akad nikah Su (ibu saudara bongsu belah mama) diadakan. Majlis yang berlangsung di Masjid yang berdekatan kurang 200 meter daripada rumah (arwah atuk dulu bilal masjid.. so rumah pun berdekatan dengan masjid). Majlis akad nikah terlambat sket malam tu coz jalan jam. Pengantin lelaki tersangkut dalam jam. So, saper2 yang nak kahwin musin raya... pikir ler beberapa kali dengan keadaan trafik yang tak menentu.. tambah-tambah kat KL.. kalau kahwin KL musim raya mesti tak der masalah trafik tp ada ke yg nak dtg kenduri sedangkan semua org dah balik ke kg? hehheee... Petang nyer lagi satu insiden yang tak best dan agak menggetarkan hati kami semua apabila kawan kepada pengantin lelaki yang pergi mengambil kek perkahwinan accident dan kek tersebut rosak. Kami cuma mampu berdoa tiada apa yang buruk akan berlaku.. Berlagak selamba agar tidak menggundaakan pengantin perempuan yang sedia menanti..

Dan akhirnya.. malam ni, sah ler Zaprina Zulaiha.. ibu saudaraku bergelar isteri.. Gambar disekitar majlis akad nikah:
Cantik jugak si kurus ni bila di make up..

Silver pilihan warna di malam pernikahan

Kak Da & Mamaku..

Tangan disambut penerimaan dibuat..

Bergambar bersama bonda masing-masing

Ciuman buat isteri tercinta

Siapa sangka.. mak dara disangka anak dara.. hehehee..
ada yang berminat babe.. wpun cube sket ttp maintain cun.. hehee..

Pak Aji Sab.. tukar imej di Kelantan...
dah jadi org PAS plak... hehhee

Sally & Kak Da.. love you sist..

Bergambar dengan pengantin..

Sally & Mama

Mr & Mrs Sab.. love you hubby..



U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops