Hari Ke 19 Ramadhan 2011

Semalam tak masak pun.. Sally telah diarahkan oleh Madam Boss untuk ke Kuantan bagi Majlis Berbuka Puasa BSN di Pahang.. huhuhuu... kalau nak ikutkan hati.. huhuu.. malas nyer nak pergi.. tapi aper bleh buat.. kena g gak.. Kalau ke Kelantan tu lain ler citer... ahakss..

Kul 2 we ols bertolak dari Wisma BSN. Ingat naik keter... naik van rupa nya.. klu van baru takper ler gak.. van lama... driver lak.. Mr. 'P'. Aku tak tau saper Mr.'P' ni pada mulanya.. tak pernah kenal dan nampak pun.. sejarah nyer plak aku tak pernah tahu.. Aku dan Madam Boss 2 sajer yg naik van. Dari kelmarin aku dah plan, which is balik nnt nak turun kat Greenwood jer dats y aku minta hubby yg hntr ke opis pg nyer. Takkan smpi kul 12mlm aku nak drive corang2 balik umah.. scary gak ler...

Tapi.. plan akhirnya punah semua bila melihatkan muka Madam Boss 2 yang agak ketakutan untuk berseorangan dgn Mr. 'P' dalam van tu.. Yerla.. mana tak nyer.. tgh drive cakap sorang2.. tangan ke kiri ke kanan ke atas ke bawah.. lagak org nak berpidato plak.. biaq betul... betul ke tak Mr. 'P' ni.. Pastu tak abis citer dia sakit.. kuar masuk hospital... aku pun mula mengesan signal2 ketakutan pada Madam Boss 2.

Aku tekan BBM, dan minta pengertian Mr Hubby untuk jemput aku kat opis. At least aku ada bersama Madam Boss 2 sampai ke Bank. Hubby pun cam ala2 sporting lak malam tadi.

Kul 5.30 petang we ols dah smpi Kuantan. Lama giler siot tak g Kuantan. Ada ler dlm 7 tahun.. byk dah berubah... dah tak cam dah jalan.. crowded pun yer jugak.. jalam pun makin kecik aku rasa.. boleh tahan jammed nyer... opss.. maaf orang Kuantan.. Tapi ada gak lalu2 di tempat yg mengimbau balik kisah2 dulu.. hahahaaa....

Lepas berbuka bersama org2 Kuantan.. menu nyer ialah Ayam Goreng berempah, daging masak opor (yg ni best), satay, gulai daging dan acar timun... kuih plak: puding di raja (best gak.. tapi diaorg kata terbest di kuantan.. mmm...  ala-ala puding cocktail yg aku slalu buat.. tp rasanya.. sma ke?? aku nyer lg sedap kut.. hahahaaa.. perasan...), pulut bakar, cara berlauk dan kurma.. Majlis tersebut turut meraikan anak yatim dan ibu tunggal.. selepas penyampaian sumbangan dsb.. aku dan Madam Boss 2 pun nak gerak balik ler.. kut lmbt lak smpi.. dalam perjalanan mmg hujan lebat.. aku hanya berdoa we ols selamat smpi.. Cam biasa.. aku klu dha nak keter.. nyenyak tido babe.. Kata Madam Boss 2 , dia tak leh tido.. asyik duk perhati Mr. 'P'.. cian lakkk.. risau betul dia.. aku hanya berdoa dlm hati jauhkan segala musibah Ya Allah.. Madam Boss 2 tak sudah2 memikirkan apa benda yang belh dijadikan senjata if anything happen.. hahaha.. kelakar gak bunyi nyer.. dia siap pikir nak suh aku ikat si Mr. 'P' tu then dia drive van.. hahahaa... yer laa kan.. takut babe.. tengah2 malam.. klu tgh2 jalan yg sunyi dan sepi.. dalam keadaan hujan membasahi bumi.. huhuuhu... scary .... Tapi alhamdulillah.. we ols smpi dgn selamatnya...

Aku call hubby untuk jemput kat BSN. Turun jer van, keter hubby dah kat belakang.. we ols pun balik dengan selamatnya....
 


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops