Sukan Cawangan BSN 2009

Wuhh..... lega rasanya. Selesai sudah Sukan Antara Cawangan BSN 2009. Sukan ni diadakan di PPBSN, Bangi. Selama 4 hari ler semua org berkampunng kat sana. Dari Jumaat lagi semua org dah kelam kabut untuk persiapan. Jumaat petang baru aku g sana. Rehearsal and siap apa yg patut. AKu bermalam kat sana coz kut tak bleh smpi awal pagi hari Sabtu tu. Sabtu pagi, dr kul 7 pagi semua dah berkumpul di padang. AKu and Abe Edy MC for the event. Menyaksikan perbarisan 16 kontijen yg berbagai ragam. Sonok gak.. They all mmg put effort ler.. Solute ler... Kontijen yg dpt menarik hati juri adalah dr Sarawak. As usual diaorg dgn persembahan tarian nyer, siap dgn persembahan separuh bogel.... hee.heee....pakaian iban tu... kulit kayu dan bercawat. penari wanita dgn berliuk lintuk.... Mmg hebat ler... Pahang di tempat kedua.. tidak kurang hebatnya... Siap satu kontijen pakai daun kelapa... Membawa tema orang asli... siap ada maskot gajah lagi... hebat ler sgt..... Kontijen2 lain biasa jer ler.... Apa yang penting.....??? KERJASAMA. Lepas je selesai sesi perasmian pembukaan sukan cawangan, aku pun drive balik umah... Dtg esok jer laaa utk majlis penutup plak.. Malas nak bermalam kat sana.. Rindu Adelina...
Sabtu kul 1 aku dah ke Bangi lagi untuk persiapan penutup pada malamnya. Pergi awal bukan nyer apa... attend english course dulu.. Sajer je tunjuk muka. Kalau ikutkan hati malas nak masuk course tu.. BORING.... Duk dlm 2 jam ler jugak, aku pun kuar.. Back to persiapan utk dinner mlm nyer plak.. Aku mmg bawa baju sempoi giler.. Mmg aku tahu mlm tu aku mmg tak byk kerja. Dtg utk makan2 je.. Aku pun bawak baju longgar2 sket.. Seluar pun yg longgar coz nak makan kambing golek and other bbq yg lain... TUp-tup... ptg tu aku dpt tahu Abe Eddy kata, aku jadi MC gak malam tu.. Aduyaiiii.... Teks Abe Eddy dah sediakan... Aku ok jer... baca jer lah.. Sonok gak... MAjlis dimulakan dgn doa.... baisa ler.. ambik berkat.. pastu band base 2, pastu persembahan P Ramlee khas utk veteren2. Diikuti dgn persembahan setiap zon dan juga pasukaan perngurusan. Terhibur gak... Penyampaian hadiah sukan...then masuk ler bab anugerah AKKE n.. watever... TUp tap tup tap.. kul 11.30... majlis bersurai... Siap itu ini dah kul 1.. AKu rasa baik aku tido jer kat Bangi.. Balik pagi esok nyer coz nak drive sorang2 malam2... takperlah... Badan pun penat.. Aku bermalam kat sana 3 org. KAk ELa, Awin n me. 2 katil 3 org...

Pagi nyer... siap2 mandi, makan nasi lemak kobanas pastu bertolak balik. Singgah ambik adelina kat umah mama pastu terus balik umah..... Rileksssssss.........


U ols dah baca kan... suka tak? LIKE dan SHARE ler.. Sharing is caring


0 comments:

Post a Comment

 
Sally's Thoughts © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops